אריזות של מוצרים משפיעות על שיווק, קידום מכירות ויחסי ציבור לא פחות מהמחיר או המפרט הטכני. בעידן בו המדיום הוא המסר אין מקום לספקות לגבי החשיבות של אריזת מוצרים. באמצעות אריזה נכונה ניתן לסחוף קהלי יעד חדשים ולהגביר את המכירות באופן כמעט מיידי. האריזה של המוצר היא הפלטפורמה האידיאלית עבור העברת מסרים שיווקיים ויצירת בידול מול המתחרים. מעבר לכך, התחרות הגלובאלית מגדילה את היצע המוצרים הבינלאומיים ולכן לפעמים האריזה החיצונית היא הדבר היחיד אותו הלקוחות מזהים.
את הדוגמא הטובה ביותר לשיווק מוצרים בתקופה הנוכחית ניתן לראות בתערוכות. במקום להסתפק בהצגת המוצרים בלבד, ניתן להציב סטדנטים מרשימים וכך להשיג ערך מוסף. סטדנטים בתערוכות משפרים את האינטראקציה מול העוברים והשבים, יוצרים עניין ובעיקר מעניקים למוצר אופי משל עצמו. סטנדטים איכותיים מתאימים לסוגים רבים של אריזות וניתן לשלב אותם במוצרים קטנים, בינוניים או גדולים.
דגשים לעיצוב סטנדים
מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של סטנדים בתערוכות חייב להשקיע בעיצוב. בשלב הראשון כדאי לאפיין את המוצר ואת קהל היעד. סטנדים צריכים להיות ייחודיים, אולם הם כפופים למגבלות המוצר ולמה שהוא מציע. מפרסמים או משווקים המכירים היטב את קהל היעד מייצרים לעצמם יתרון משמעותי. הם יכולים לעצב סטנדים הפונים אל קהל היעד בשפה מסוימת, בז\’רגון מקצועי או באמצעות אלמנטים גרפיים בינלאומיים.
בשלב השני של עיצוב סטנדים כדאי לבחון אפשרות לשילוב המוצר עם מתקני פוסטר, רול אפ רגיל או ממונע, דלפקים, דוכני מזון ודלפקי מכירות. השאיפה ברוב התערוכות המסחריות היא להניע לפעולה ולקצר את משך זמן התגובה של קהל היעד הפוטנציאלי. סטנדים מאפשרים להשיג את המטרה הזו בקלות וההשקעה בהם מינימאלית לעומת התמורה. חברות המתמחות בעיצוב ומתן פתרונות תצוגה לקידום מכירה בתערוכות יודעות היטב כיצד לשלב נקודות מכירה, מבצעי מכירות וכמובן סטנדים יחד עם אמצעי שיווק.
היתרונות של סטנדים מקרטון
אחד הפתרונות המקוריים של שימוש בתערוכות לצורך קידום מכירות הוא פיזור סטנדים מקרטון. את הסטנדים הללו ניתן לבחור בגדלים שונים, תוך שילוב אלמנטים גרפיים יחד עם מסרים תוכניים. בתוך סטנדים ניתן לשים פליירים, מידע או דוגמיות. סטנדים מקרטון מעוצבים לפי דרישות הלקוח והם גמישים מאוד. ניתן לייצר כמויות גדולות שלהם תוך זמן קצר וכך לתת מענה על צרכים המתעוררים בזמן אמת. סטנדים אינם מגבילים את הלקוחות והם מתאימים גם עבור מי שמציע רק שירותים תיאורטיים.
לסיכום, השימוש בסטנדים לצרכי שיווק והצגה בתערוכות מתגבר מדי שנה. שימוש זה עולה בקנה אחד עם היתרונות של מוצרים הנארזים בצורה נכונה. העטיפה של המוצר כפי שהיא מוצגת בתוך התערוכה חשובה מאוד לצורך גיוס לקוחות חדשים, שיפור הקשר עם לקוחות קיימים ולפעמים גם למען השגת שותפים לצורך מימוש חזון עסקי מסוים.