כל בעל עסק יודע שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. הרושם אותו מקבלים הלקוחות בבואם לרכוש מוצר מסוים הוא בעל משמעות ייחודית. ככל שהרושם יהיה חיובי ונכון יותר, כך ניתן להגביר את סיכויי הרכישה והמכירה. החשיבות של הרושם הראשוני מתחדדת לאור התחרות הגלובאלית בין מוצרים ושירותים. כיום כבר אי אפשר להסתפק במחיר נמוך או במבצעים אטרקטיביים, היות וקיימת תחרות עצומה המגיעה מאתרי האינטרנט ומכל רחבי העולם. במילים אחרות, חברה העוסקת בייצור מוצרים או אפילו בעל עסק פשוט צריכים לעשות כל שעולה ביכולתם על מנת לייצר רושם ראשוני חיובי. לפיכך, השאלה העיקרית היא איך עושים זאת ומהו כולל ארגז הכלים הזמין עבור בעלי עסקים ומוצרים.
הסוד של רושם ראשוני חיובי הוא מתן מענה על צרכי הלקוחות. במילים אחרות, אי אפשר לפנות אל המכנה המשותף הרחב והנמוך ביותר ולצפות לתגובה חיובית מצד קהל יעד פוטנציאלי. יש לאפיין מראש את הלקוחות ואת הצרכים שלהם, לדעת מה מעניין אותם ולהבין מה יכול להניע אותם לרכישה. לאחר מכן ניתן להביא לידי ביטוי את הממצאים על גבי אריזות המוצר ולהבטיח רושם ראשוני ברמה גבוהה. מכך ניתן להסיק שלכל מוצר נדרש רושם ראשוני אחר: אין סיבה להסתפק בעטיפה והגנה על מוצרים, עצמים או חפצים לצורך הפצה ואחסנה בלבד. מעבר לכך, גם הפונקציה של משיכת תשומת לב היא חלק בלתי נפרד מבחירת העטיפה.
כמה עולה לשפר את הרושם הראשוני של המוצר?
מבחינת בעלי עסקים, חברות וארגונים, שורת הרווח היא הדבר החשוב ביותר ולכן כמעט כל שאלה נבחנת לאור סוגיית המחיר והעלות. מהבחינה הזו אפשר להרגיע את הנוגעים בדבר ולהסביר כי לא עולה הרבה כסף לשפר את הרושם הראשוני של המוצר. היתרון המשמעותי של טכנולוגיה מתקדמת עבור עטיפה והגנה על מוצרים, עצמים או חומרים היא ריכוז שלל שימושים תחת קורת גג אחת: אפשר להשתמש בטכנולוגיה כדי להציע הגנה פיזית וחציצה מחשיפה לחמצן, מים אבק וכדומה, אולם רצוי גם לנצל את הכלים הקיימים ולהבטיח העברת מידע באמצעות סימון. המידע הזה הוא שקובע את האופי של המוצר ואת הרושם הראשוני כלפי הלקוח.
לעיתים ניתן לראות כיצד רושם ראשוני משנה לחלוטין את ההתייחסות אל המוצר ותורם בהמשך להגדלת המכירות שלו. כך לדוגמא אפשר לזהות שימוש נכון בטכנולוגיה המיועדת לעטיפה והגנה על מוצרים כמו תרופות, מוצרי מזון, טיפוח, מוצרים כימיים בתפזורת ועוד. בנוסף, יש סמלים שנקבעו בתקנים לאומיים ובינלאומיים בהם ניתן להשתמש בעל מנת לציין סימן מסחרי, הוכחת קנייה, עמידה בתו תקן מקומי וכן הלאה.
לסיכום, יש הרבה כלים באמצעותם ניתן לייצר רושם ראשוני חיובי. חשוב להבין את משמעות הרושם הראשוני ולבצע את ההתאמות הנדרשות לכל מוצר.