אריזה אחראית על הרושם הראשוני של המוצר והיא מעניקה לו את אופיו. בעזרת עיצוב מדויק ניתן לשפר את המוניטין של חברות מסוימות, להניע לקוחות לפעולה ובטווח הארוך גם להגדיל את הרווחים. השאלה היא כיצד מבצעים את העיצוב הזה, או על מה כדאי לשים דגש. בשלב הראשון רצוי להתחיל בהגדרת צרכים ומטרות ובשלב השני ניתן להיכנס לעובי הקורה עם טיפים מעשיים.
המטרה של הגדרת צרכים ומטרות היא להבין מה מניע את קהל היעד. כאן ניתן לזהות הבדלים משמעותיים בין העיצוב של אריזות קרטון, מוצרי קידום מכירות ואריזות למזון מהיר. כל אריזה נמכרת במקום אחר והיא גם מכילה פריטים שונים. בעוד בעיצוב אריזות לבקבוקי יין שומרים בדרך כלל על מראה סולידי וגרפיקה מצומצמת, באריזות לממתקים דווקא הצבעוניות היא הדבר החשוב ביותר.
איך הופכים קרטון ארכיב למוצר נוצץ?
הטיפ החשוב ביותר הוא לעצב אריזות ממותגות מבלי לוותר על הפונקציונאליות. אפשר להפוך כל קרטון ארכיב רגיל למוצר נוצץ אם צובעים אותו בצבעים הנכונים, מדפיסים עליו לוגו בולט ומוסיפים מסר שיווקי. ניתן לעשות את אותו הדבר עם קרטון דופלקס ועם כל קרטון דחוס המיועד למעבר דירה. חברת הובלות לדוגמא יכולה להשתמש בקרטון גלי כדי לפרסם את עצמה ולפנות לקהלי יעד חדשים. לעומת זאת, חברות הייטק ומוסדות ציבוריים יעצבו קרטון ארכיב איכותי שניתן להשתמש בו לאורך זמן.
עוד טיפ לעיצוב אריזות ממותגות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע. הלקוח הוא כמובן היחיד שמכיר את מאפייני האריזה והמוצרים, אך אנשי המקצוע הם אלו שבקיאים בפתרונות העיצוב החדשים ביותר. אנשי מקצוע יכולים לסייע ללקוח להחליט איזה אלמנט עיצובי להדגיש, על מה לוותר וכיצד לקבוע סדר עדיפויות. התפקיד של אנשי המקצוע הוא להציע ללקוח פתרונות עיצוב שונים וללוות אותו בתהליך קבלת ההחלטות.
עיצוב ייחודי לכל אריזה
הייחודיות בעיצוב אריזות קרטון אמורה לסייע למתג מוצרים מסוימים. לא כדאי להסתפק בעיצוב סטנדרטי עבור מוצרי קידום מכירות, קרטונים למעבר דירה ותיקי אל בד, אלא לשים לב להבדלים המקוריים בין הפריטים. עיצוב ייחודי לכל אריזה דורש הקצאה של זמן ומשאבים אך הוא בסופו של דבר משתלם. העיצוב יכול להבליט אריזות שנמצאות על המדף בחנות ולשמש גם לסימון מוצרים חשובים.
אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני ולכן כל אריזה היא פלטפורמה שיווקית בפוטנציה. בסופו של דבר, העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מתכנון האריזות ושימוש נכון בקרטונים השונים. בעזרת עיצוב שונה לכל אריזה ניתן להדגיש את הייחודיות שלה. העיצוב מבוסס על גרפיקה ממוחשבת אך הוא כולל גם פתרונות דפוס. אפשר לבצע את העיצוב ולשלב בין תמונות, פונטים וצבע ולהציב סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. כך מעצבים אריזות ממותגות ומשפרים את התוצר הסופי.