קיימת חשיבות רבה לסוג האריזה המאכלסת מוצר מסוים, הן מבחינה פרקטית והן מבחינה שיווקית. מבחינה פרקטית ברור כי אריזות איכותיות, עמידות, יציבות וגם ירוקות (כלומר – ידידותיות לסביבה), הן עדיפות לשימוש כאשר הדבר מתאפשר.
בעוד יצרנים ומשווקים רבים הפנימו את החשיבות הפרקטית של שימוש באריזות איכותיות למוצריהם, רבים עדיין לא מעניקים לאריזות המוצרים את החשיבות הראויה בכל הנוגע לפן השיווקי. כפי שנראה מיד, לאריזות המעוצבות וממותגות כמו שצריך יתרון שיווקי משמעותי, עמוק יותר מאשר זה של סתם פרסומות חולפות אשר תופסות לשנייה את עיני הלקוחות.
רושם ראשוני אשר מעצב בקרב הלקוח תפיסה בנוגע למוצר ולחברה המשווקת
קשה להפריז בחשיבות השיווקית של אריזה המעוצבת בצורה חכמה ויעילה, וממותגת כמו שצריך. מעבר לעובדה כי אריזות אשר מעוצבות בצורה חכמה מתאפיינות ביתרונות פרקטיים שונים, הן גם הדרך היעילה ביותר ליצור בקרב הלקוחות תודעה חיובית בנוגע למוצר, קו המוצרים או החברה המשווקת בכללותה.
חשוב להבין כי קיים הבדל מהותי בין רושם ראשוני המתקבל בקרב צרכנים בעקבות צפייה בפרסומת או היחשפות למסר שיווקי/פרסומי כלשהו, לבין הרושם הראשוני המתקבל מהחזקה ובחינה פיסית של אריזת המוצר, ובמיוחד כאשר הלקוח קנה מוצר מסוים, והאריזה הולכת איתו הביתה. זהו סוג של רושם אשר מחלחל עמוק יותר לתודעת הצרכן, שכן הוא נוכח לראות במו עיניו ובצורה ישירה את איכות האריזה, המתקשרת אצלו ישירות לאיכות המוצר כמובן.
לכן, רושם ראשוני חיובי המתקבל בקרב לקוחות מאריזה מעוצבת ואיכותית הינו בעל פוטנציאל שיווקי משמעותי ביותר, שכן הוא מעצב אצל הלקוח שלנו תפיסה חיובית כללית בקשר למוצרים ולחברה שלנו. רושם זה עמוק יחסית וקיים סיכוי גבוה כי יבוא לכדי ביטוי בהחלטות הצריכה העתידיות של אותו צרכן, כמו בזה של האנשים הקרובים אליו ומושפעים ממנו.
אריזות מעוצבות וממותגות המייחדות את המוצר שלנו ממוצרי תחליפים מתחרים
נקודה נוספת שחשוב לכל יצרן, יבואן או משווק להבין היא כי אריזת המוצר מספקת הזדמנות פז להבדיל ולייחד את המוצר הספציפי שלו, מתוך כלל המוצרים המאכלסים את אותה קטגוריה במדף בחנות. כמעט כל מוצר שנרצה לשווק היום יתחרה בכמה מוצרים מקבילים אחרים, והבדלה וייחוד של המוצר שלנו על פני מתחריו המקבילים הינן פעולות מיתוג ושיווק הכרחיות אם ברצוננו להצליח ולפרוץ קדימה בשוק.
באמצעות עיצוב ייחודי ואיכותי של האריזה, ושימוש כמובן באריזה איכותית בפני עצמה, אנו יכולים להשיג את אותה ייחודיות מבוקשת למוצר שלנו. זאת מפני שהאריזה מהווה את הפנים של המוצר כאשר הוא על המדף, מספקת אינפורמציה בסיסית אודות המוצר וכאמור – מעבירה ללקוחות הפוטנציאליים מסר מסוים אודות אופי המוצר הספציפי הזה, ובונה בקרביהם דעה מסוימת בנוגע למותג שלנו.
לכן, חשוב ומומלץ להקפיד ולהקדיש זמן ומשאבים לעיצוב ומיתוג טובים של אריזת המוצר. אריזות קרטון המעוצבות וממותגות כמו שצריך עשויות להיות יעילות יותר בשיווק המוצר ובניית תודעה צרכנית חיובית בנוגע אליו, מאשר קמפיינים פרסומיים גדולים ויקרים.