מבחינות רבות, לאריזה בה נמכר מוצר מסוים חשיבות עצומה עבור העסק המייצר או משווק מוצר זה. למעשה, מבחינה שיווקית, לעיתים האריזה חשובה אפילו יותר מאלמנטים מסוימים במוצר עצמו. בהיסטוריה של עולם השיווק לא קשה למצוא דוגמאות למוצרים אשר זכו להצלחה מסחררת בעקבות אסטרטגיית השיווק שננקטה, ובכללה גם האריזה המסוימת שנבחרה עבור אותו מוצר, גם במקרים בהם המוצר עצמו לא היה מוצלח כל כך. מנגד, מוצרים אחרים אשר בפני עצמם היו מוצלחים ואיכותיים ביותר פעמים רבות נכשלו כישלון חרוץ עקב אסטרטגיית שיווק בלתי מוצלחת, או היעדר אסטרטגייה כזו.
המסקנה מכך אינה כמובן כי כדאי לייצר מוצרים גרועים ולהשקיע את כל הכסף בשיווק ותכנון האריזה. איכות המוצר כמובן חשובה מאוד. המסקנה המתבקשת היא כי גם אם תייצרו את המוצר המושלם ותנסו לשווק אותו בצורה לא נכונה, הוא עלול להיכשל בשוק.
ספציפית, במקרה של מוצרים המיועדים למכירה בתור מוצרים יוקרתיים ואיכותיים ביותר. על מנת למתג ולמצב מוצר מסוים כיוקרתי ואיכותי תהיו חייבים פתרון אריזה יוקרתי ואיכותי גם כן. אריזות קרטון מעוצבות ידועות כפתרון אריזה אידיאלי עבור מוצרים יוקרתיים, שכן ניתן ליצור רושם יוקרתי ואיכותי ביותר לכל מוצר, על ידי בחירה באריזת קרטון מתאימה.
מראה טבעי ויוקרתי גם יחד – אריזות קרטון
אם תנסו לשים לב בוודאי תיווכחו כי אתם נתקלים לא מעט במוצרים יוקרתיים המשווקים באריזות קרטון ייעודיות, מוצרים אשר מראה האריזה שלהם מעלה אצלכם אסוציאציה של יוקרה, בין אם אתם שמים לב לכך מיד ובין אם לא.
בשנים האחרונות יצרנים ומשווקים רבים התחילו להשתמש באריזות קרטון מעוצבות וייעודיות למוצר מסוים, על מנת שהמוצר המשווק בתוך אריזות אלו יקבל מראה טבעי ויוקרתי בעת ובעונה אחת. אריזת קרטון מיד מעלה אצל מרבית האנשים אסוציאציה ירוקה של דאגה לאיכות הסביבה, וקל מאוד לקשר תחום זה גם לעולם היוקרה ולמוצרי איכות. לדוגמה, בקבוקי יין המשווקים באריזות קרטון מיוחדות העשויות קרטון גלי גס יוצרים על פי רוב רושם יוקרתי בקרב מרבית האנשים הנתקלים במארזים אלו, ונוטים לחשוב במבט ראשון כי מדובר ביין איכותי ביותר.
גם מוצרים יוקרתיים שלא תצפו למצוא באריזת קרטון
טרנד נוסף אותו ניתן לראות בשנים האחרונות הוא שימוש במארזי קרטון עבור מכירת מוצרי יוקרה אותם לא נצפה למצוא באריזות מקרטון. לדוגמה, שעוני יוקרה או תכשיטים שעולים הרבה מאוד כסף. במקום לארוז אותם במארזים הקשיחים והמהודרים הקבועים אותם אנו מכירים מאז ומעולם, משווקים רבים מתחילים להשתמש באריזות קרטון מעוצבות ואלגנטיות, המעידות על טוב טעם, חדשנות שיווקית וגם כאמור דאגה לאיכות הסביבה.
לסיכום, ניתן למצוא יותר ויותר שימוש בפתרונות אריזה מקרטון לצורך יצירת רושם יוקרתי ואיכותי עבור מוצרים שונים, גם כאלו שלא היינו מצפים למצוא ארוזים בקרטונים. יש לכך סיבות טובות מאוד, כפי שמגלים עוד ועוד יצרנים ואנשי שיווק בארץ ובעולם.