לא משנה מה אתם מייצרים או משווקים, המוצרים שלכם אינם מגיעים בעצמם לחנויות ואינם מציעים את עצמם למכירה – את זה עליכם לעשות, ואם יש דבר אחד שמחבר בין כל המוצרים שניתן לחשוב עליהם הוא שלכולם יש אריזה. אין מוצר ללא אריזה ואין אריזה שלא תוכלו לקבל עבור המוצר שלכם. במילים אחרות ניתן לעצב אריזת קרטון לכל מוצר ולכל מטרה עבור כל לקוח ובכל כמות שהיא. השאלה היא כיצד לארוז את המותג שלכם ולהיות מקוריים מצד אחד ומאד מוכרים מצד שני. חשוב להדגיש כי מניסיון בעבודת עיצוב ותכנון אריזות לא תמיד האריזה \”המשוגעת\” יותר היא זו שתביא לכם את הברכה הגדולה יותר. תלוי מה העסק שלכם, מה הוא משווק וכיצד תרצו למתג אותו עם האריזות שתבחרו למוצרים שלכם.
אחת הצורות הפופולאריות לקדם את המותג שלכם היא בעזרת אריזות לקידום מכירות. הכוונה היא לאריזות שאינן בהכרח מכילות את המוצרים או השירותים שלכם אבל שבהחלט מקדמים את המותג שלכם. אריזות אלה יכולות להיות מגוון שלם של מחזיקי דפי ממו מרובעים וצבעוניים כאשר המותג שלכם מוטבע על גבי האריזות. זה יכול להיות בצורת קופסא מרובעת או בצורת בית עם גג רעפים או בלוק דפי ממו שמודפס על צידו השם והלוגו שלכם, זה יכול משטח לעכבר עם הלוגו שלכם וכדומה. בנוסף, קיימות אריזות קידום מכירות רבות שמיועדות להציע ולהציג דוגמיות של מוצרים ליד הקופות. קופסאות קרטון אלה מעוצבות בצורה כזו שיהיו נגישות לקהל הלקוחות כאשר הן מדגישות את המותג שלכם גם בעיצוב אריזה וגם בהתאמתה למוצר הספציפי שאותו ברצונכם לחלק.
אריזת המותג היא חלק מהמותג
כמו שאתם מקפידים על המראה החיצוני ועל הלבוש לפני פגישות חשובות או באירועים מיוחדים, כך יש להקפיד על אריזת המותג שלכם. מיתוג אריזות איננה רק תוספת חיצונית למוצר, אלא שהיא מהווה חלק אינטגראלי מהמותג שלכם והחשיבות שלה עצומה. אריזה מעוצבת ומודפסת כראוי יכולה לעשות את ההבדל בין מוצר מקרטע למוצר מבעבע. מוצר מבעבע הוא כמו שמפנייה טובה – כולם רוצים לצרוך אותו.
ישנן דרכים רבות לעצב ולתכנן אריזות למותגים . הגישה המקצועית אומרת שיש להתאים את האריזה למוצר אבל לא על המוצר להתאים את האריזה. אריזה מורכבת מצד פרקטי שעליו להחזיק את המוצר בתוכו בצורה עמידה ויציבה ושתהיה לו אפשרות נשיאה קלה ונוחה ואשרות שינוע קלה. צורת האריזה לא חייבת להיות מוכתבת מצורת המוצר וניתן לתכנן אריזות בצורות שונות שאין בינן לבין צורת המוצר קשר, ובאחרות זה כן מומלץ. ומעבר לצורת האריזה יש לשים לב להדפסה, לבחירת הצבעים של האריזה ושל הכיתוב וכדומה.
כאשר תכנון אריזת המוצר לוקח בחשבון את כל המרכיבים הללו ניתן לראות את האריזה כחלק מהמותג ולא רק כאריזה שלו. לא תמיד מגיעים לרמה כזו בעיצוב אריזות קרטון למותגים, אבל כשזה קורה זה מדהים וכולם אומרים – הרי זה כל כך פשוט, איך לא חשבנו על זה קודם.