תיקי אל בד הפכו במהלך העשור האחרון לפריט צרכנות נפוץ ושימושי ביותר. כמעט אין פעם בה נלך לסופרמרקט הגדול, כמו גם למכולת השכונתית, ולא נראה לפחות אדם או שניים אשר עושים קניות ובידם תיק אל בד רב שימושי. תיקים אלו מחליפים למעשה את שקיות הניילון שכולנו מכירים טוב כל כך, ולכן מהווים פתרון מצוין ומתבקש לכל מי שנתקע פעם אחר פעם עם עשרות ומאות שקיות ניילון לאחר כמה ביקורים בסופרמרקט.
מלבד לשמירה על איכות הסביבה, הסובלת מעודף חמור בשקיות ניילון בכל מקום אפשרי, תיקי האל בד מצליחים כל כך פשוט כי הם מאוד נוחים. קל לנשוא אותם על הכתף או ביד, הם מכילים הרבה יחסית ומתקפלים לגודל מזערי כאשר רוצים לאחסן אותם או לקחת כמה מהם איתנו בתיק או ברכב.
מכל הסיבות הללו ועוד, מהווים תיקי אל בד גם פתרון שיווקי נהדר, ומשמשים כמוצר פרסומי של ממש.
כיצד נשתמש בשקיות אל בד כאמצעי שיווק בסיסי
שקיות ותיקי אל בד מהווים כאמור אמצעי שיווקי ופרסומי אטרקטיבי, מפני שמדובר במוצר בעל אסוציאציה חברתית חיובית (מוצר ירוק וידידותי לסביבה המצביע על צרכנות נבונה ורמת מודעות גבוהה). נניח ואנחנו מעוניינים לפרסם את המוצר או החברה שלנו על גבי תיקי ושקיות אל בד – כיצד נעשה זאת?
כמובן שהשלב הראשון יהיה לעצב לוגו או מסר שיווקי כלשהו, ולהדפיס אותו על גבי תיקי אל בד. רצוי להכין כמה גדלים שונים של תיקים כאלו, על מנת לקלוע לצרכים של כמה שיותר אנשים שונים. לאחר שעיצבנו ומיתגנו את שקיות האל בד המפרסמות את המוצר או העסק שלנו, רצוי לחלק את התיקים הללו במוקדים מסוימים, בהם קיים סיכוי גבוה יותר למצוא אנשים שיוכלו לעשות בתיקים שימוש יום יומי. מרכזי קניות ורשתות שיווק מזון הן כמובן דוגמאות מתבקשות בהקשר זה. מומלץ לחלק את התיקים ולא למכור אותם, מסיבה פשוטה – ניתן למצוא כיום הרבה שקיות אל בד המחולקות חינם, ובמצב כזה לא כדאי להישאר מאחור ולהציע את השקיות שלנו תמורת כסף. אחרי הכל, מדובר במוצר שלא יקר לייצר, ובאמצעי פרסום ושיווק לכל דבר אשר במהרה אמור להחזיר את ההשקעה שהשקענו על הייצור והחלוקה שלו.
תיקי אל בד גם כמוצר קידום מכירות של ממש
ניתן ואף רצוי להשתמש בתיקי ושקיות אל בד גם ממש בתור מוצר קדמ, כזה שנחלק חינם במוקדים רבים על מנת להפיץ את הלוגו והמידע אודות המוצר/עסק שלנו. בין אם מדובר בכנסים המיועדים ספציפית לקידום מכירות או בכל סיטואציה אחרת בה נוכל לקדם את העסק שלנו, חלוקת תיקים שכאלו הינה אמצעי שיווקי ואמצעי מצוין לקידום מכירות. זכרו – מי שמקבל תיק ממותג שכזה מאיתנו לוקח איתו את הפרסומת הקטנה שלנו בכל פעם שהוא הולך לערוך קניות, כך שעשרות ומאות אנשים נחשפים למסר השיווקי שלנו בכל שבוע ושבוע. פרסום שכזה בדרך כלל עולה הרבה מאוד כסף, הרבה יותר מאשר ההוצאה הקטנה יחסית של מיתוג, ייצור וחלוקת תיקי אל בד.