כל חברה אשר מוכרת מוצר כלשהו מנסה כיום להשיג יתרון שיווקי ולקדם את מכירותיה, בכל צורה אפשרית. בעוד מרבית החברות פועלות בשווקים תחרותיים ועמוסי פעילות, ובעוד כל חברה ובית עסק כיום פועלים בתחום השיווק והפרסום באמצעות אנשי מקצוע וחברות המתמחות בשיווק ופרסום, עולה הצורך ביצירתיות ובדרכים חדשות ומעניינות לשווק את המוצר ולקדם את מכירותיו.
אחת הדרכים היצירתיות והמעניינות ביותר לקידום מוצרים מוחשיים, דרך אליה פונים יותר ויותר בתי עסק כיום, היא באמצעות מיתוג ועיצוב אריזת המוצר. במקרה של שימוש באריזות קרטון ממותגות ניתן לעצב ולשווק את המוצר והחברה כולה באופן פשוט, זול ויעיל.
שטח שמתבקש לנצל לשיווק ופרסום המוצר
כאשר חושבים על כך מנקודת מבט שיווקית, האריזה בה מגיע המוצר מהווה למעשה שטח אידיאלי לשיווק המוצר והחברה המייצרת אותו. אריזות המוצרים מכילות שטחים גדולים החשופים לעיני הצרכנים נקודות המכירה ובפרסומות השונות בהן מוצג המוצר, ורק מתבקש לנצל שטח זה על מנת להעביר מסרים שיווקיים שונים, ובכך לקדם את מכירות המוצר.
השימוש באריזת המוצר עצמו למטרת שיווק וקידום גם נתפסת בעיני מרבית הצרכנים כטבעית, ולכן כבלתי פולשנית או מציקה. צרכנים רבים מתרעמים כיום על השימוש הבלתי פוסק בפרסומות ובמסרים שיווקיים בכל מקום אפשרי, אך כאשר מדובר באריזת המוצר הנמצא כבר על המדף, אף אחד אינו נפגע או מתעצבן מחדירתו של עולם הפרסום והשיווק אל המרחב האישי שלו. אחרי הכל, הוא כבר נמצא בחנות או מביט מרצונו במוצרים מבעד לזכוכית חלון הראווה…
אריזות קרטון המאפשרות מגוון רחב של עיצובים ואפשרויות מיתוג
בהקשר של אריזות אותן ניתן למתג ולעצב למטרת קידום מכירות המוצר, אריזות קרטון מהוות פתרונות אריזה אידיאליים. ניתן כיום לתכנן ולעצב בקלות ובמהירות מארזי קרטון בכל גודל וצורה, כאשר קיימים סוגים רבים ושונים של קרטונים, המתאימים לצרכים שונים (קרטונים עבים ועמידים יותר, אריזות קרטון גמישות ודקות יותר, קרטון גלי או קרטון מרופד אשר מגנים על מוצרים שבירים וכו\’).
חומר אריזה זה גם ניתן כמובן למיחזור ולשימוש חוזר, מה שהופך אותו לידידותי לסביבה ולכן כפיתרון אריזה המעלה קונוטציות חיוביות בקרב צרכנים רבים המודעים לסוגיות איכות הסביבה.
לכן, כמעט עבור כל מוצר כיום ניתן להתאים אריזת קרטון ייחודית, ממותגת ומעוצבת, אשר עשויה מסוג הקרטון המתאים ספציפית למוצר זה. עיצוב צורת האריזה וההדפסה עליה הן פעולות אותן ניתן לבצע בקלות ובמהירות כיום, כאשר במקרים רבים אין אפילו צורך בשירותיהם של מעצבים גראפיים מקצועיים.
ניתן לתכנן ולעצב אריזה ייעודית המעבירה מסרים שיווקיים שונים, החל משימוש בצבעים מסוימים במטרה להעניק למוצר קונוטציות מסוימות בקרב הצרכנים, ועד להדפסת לוגו החברה או פרטי מידע רלבנטיים אודות המוצר או החברה המייצרת אותו.
לסיכום, אריזות קרטון טומנות בחובן פוטנציאל עצום עבור מגוון רחב ביותר של מוצרים, ספציפית בכל הנוגע למיתוג ושיווק המוצר.