כל בית עסק צריך להחזיק ולהפעיל מערך שיווק, פרסום ומיתוג. כזה אשר לא רק ידאג לפרסום השוטף אלא יכלול ממש בנייה של המותג מההתחלה והטמעה של מותג זה בתודעת ציבור הצרכנים. בנייה אפקטיבית של מיתוג בית העסק מצריכה פעולה במספר ערוצים שונים במקביל, ובתחום זה מתמחים כמובן אנשי שיווק אשר אמורים להיות מועסקים במערך השיווק והפרסום של בית העסק. אחד הכלים באמצעותם ניתן לבנות ולקדם את מיתוג העסק הוא אריזות קרטון – בפרט, התאמה של אריזות קרטון מעוצבות אשר רק בהן ישתמש בית העסק.
אריזות קרטון ממותגות ומעוצבות – פוטנציאל מיתוגי ושיווקי עצום!
מיד נגיע לאופן בו ניתן בפועל להשתמש באריזות הקרטון בהן עושים שימוש שוטף בבית העסק, לצורך בניית המותג והטמעתו בעולם החיצוני לארגון.
אך לפני כן, כמה מילים על הפוטנציאל והאפשרויות האטרקטיביות הרבות שטומן בחובו תחום זה של אריזות קרטון ממותגות – במיוחד בבתי עסק יצרניים (אך במידה רבה בכל הארגונים ובתי העסק באשר הם), נעשה שימוש יומיומי באריזות קרטון מסוגים שונים. כאשר מדובר בעסק יצרני ישנן קודם כל האריזות של המוצרים עצמם, כמו גם אריזות גדולות יותר באמצעותן שולחים מוצרים רבים לחנויות, ואריזות קטנות יותר בהן אורזים חלקים המגיעים עם המוצר, למשל.
כל אותן אריזות קרטון מהוות שטח פרסום לכל דבר ועניין, שטח פרסום עצום בהיקפו ואטרקטיבי ביותר מבחינת הדינמיות שלו: בכל הנוגע להיקף, מדובר במאות, אלפי, עשרות אלפי ואף יותר מכך אריזות שונות היוצאות מהמפעל ובית העסק אל העולם החיצון, מדי חודש. כשמתרגמים את זה לשטח פרסום, מקבלים שטח עצום אותו לא יכול היה בית העסק לקנות לעולם… מבחינת דינמיות – מדובר בשטח פרסום נייד במובן מסוים, אשר נע ונד בארץ ובעולם. אריזות המוצרים והקרטונים שיוצאים משעריו של בית העסק עושים דרכם בכל רחבי הארץ ו/או העולם, ונחשפים כך לעיניהם של אינספור אנשים, המהווים בעצם לקוחות פוטנציאליים.
כלומר, זהו מערך שיווק עצום, רחב היקף ודינמי אשר מפרסם באופן ישיר ויעיל את הארגון וכך תורם משמעותית לבניית המותג והטמעתו.
כיצד להגיע מהרעיון של אריזות קרטון מעוצבות לכדי מערך מיתוג פעיל ודינמי?
לא מספיק כמובן להבין כי שימוש במוצרי אריזות קרטון מעוצבות וממותגות יכול להוות יתרון משמעותי עבור מערך המיתוג והשיווק של בית העסק. כיצד מיישמים זאת בפועל, ועושים את זה בצורה אפקטיבית ומוצלחת באמת?
ובכן, מדובר בתהליך אשר צריך להתחיל כמה שיותר מוקדם בחייו של בית העסק, כך שהשימוש באריזות הקרטון הממותגות ישחק חלק אינטגראלי ומרכזי בבנייה הראשונית של המותג. גם במידה ומדובר כבר בבית עסק ומותג קיים אשר רק עכשיו עובר להשתמש באריזות ממותגות – כמובן שעדיף מאוחר מאשר אף פעם לא…
התהליך צריך לכלול עבודת צוות משותפת של כמה גורמים רלבנטיים – אנשי שיווק, מיתוג ופרסום מטעם בית העסק, מעצבים גראפיים, מעצבי מוצר ואנשי מקצוע מטעם החברה המתמחה בייצור האריזות הממותגות. בעבודה משותפת שכזו ניתן להבטיח כי מערך השיווק והמיתוג של בית העסק יקבל דחיפה משמעותית ביותר…