עיצוב אריזה ייחודית עבור המוצר/ים שהעסק שלכם מייצר ומוכר הוא פעולה מתבקשת מכמה בחינות. הקלות, הנוחות והמחיר הנמוך יחסית בו ניתן כיום לבחור ולעצב אישית אריזות קרטון ייעודיות עבור כל עסק וכל מוצר ומוצר – כל אלו הופכים זאת לפעולה שאסור לוותר עליה, להזדמנות של ממש שחבל לפספס עבור העסק שלכם.
להלן כמה דגשים וטיפים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אנו מזמינים את האריזות המעוצבות עבור העסק שלנו –
איכות האריזה עצמה –מיד נגיע לדגשים הנוגעים לעיצוב עצמו, אך נתחיל דווקא עם נקודה חשובה לא פחות – אסור לתת לעיצוב ולמיתוג של האריזה לבוא על חשבון האיכות שלה. אלו הן האריזות המכילות את המוצרים של העסק שלנו, ולכן הן נמצאות בנקודת ממשק מרכזית בין העסק לבין קהל לקוחותיו. לכן אנו חייבים לוודא כי אריזת המוצר מתאימה לצרכים שלנו ממנה – כי מדובר בחומר חזק ויציב מספיק, כי האריזה מתאימה בגודלה ובצורתה כך שתשמור על המוצר עד הגיעו לידי הלקוחות וכד\’. קיימים כיום סוגים שונים של קרטונים וחומרים מהם ניתן להזמין אריזות ממותגות ומעוצבות, ונרצה ללכת על סוג קרטון המתאים למוצר הספציפי שאנו משווקים. במידה ואינכם בטוחים איזה סוג חומר מתאים לאריזות המוצרים שלכם, אל תחששו לשאול ולהתייעץ עם אנשי המקצוע מהחברה המייצרת את האריזות
שטח לפרסום ומיתוג –שטח האריזה יכול לשמש אותנו למיתוג העסק, לפרסומו ולפרסום פרטים ומסרים שיווקיים אודות המוצר הספציפי (או ליין המוצרים) שהאריזה מכילה.
שטח פרסום אינו דבר זול, ולכן נרצה להשתמש בשטח האריזות בצורה יעילה כמה שיותר – אין זה אומר בהכרח שכל סנטימטר רבוע צריך להכיל צבע, תמונה או כיתוב כלשהו, אבל כן נרצה לנצל באופן מיטבי את כלל השטח. על מנת לעשות זאת בטוב טעם (כלומר – לשלב בין ניצולת מקסימאלית של שטח האריזה לבין אסתטיקה) כדאי שנתייעץ עם אנשים אשר עוסקים בדיוק בתחום זה. בעולם השיווק, המיתוג והפרסום ניתן למצוא לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחומים אלו
שימוש בצבעים איכותיים –נקודה חשובה בכל הנוגעלאריזות קרטון ממותגות היא השימוש בצבעים טובים ואיכותיים, כאלו אשר לא ידהו לאחר כמה שבועות או חודשים. נקודה זו אפילו קריטית מנקודת מבט שיווקית נטו – מדובר במוניטין של העסק שלנו. אריזה אשר ההדפסה עליה דוהה לאחר תקופה קצרה משדרת לצרכנים מסר של איכות נמוכה, מסר אשר \”מוצמד\” כמובן לעסק עצמו, ולא לחומר ממנו עשויה האריזה. באופן דומה, אריזות ממותגות ומעוצבות בצורה אסתטית אשר גם נשמרות לאורך זמן משדרות מסר של איכות גבוהה
האריזה כחלק מן המוצר – זכרו כי בעיניהם של הצרכנים האריזה מהווה למעשה חלק מחבילה כללית הכוללת בתוכה גם את המוצר עצמו. לכן, חשוב להשקיע באריזה איכותית אשר מתאימה למוצר – זה משליך ישירות על הדעה של הלקוחות בנוגע למוצר שקנו, ובנוגע לעסק שלכם המשווק מוצר זה
גימורים – מלבד לעיצוב הצורה, הגודל וההדפסים אשר יופיעו על גבי האריזה, ניתן להוסיף גימורים שונים אשר יעניקו לחבילה הסופית מראה מרשים יותר. לדוגמה, חלונות קטנים אשר חושפים חלק מן המוצר, ציפוי למינציה מבריק (או מט), הבלטות או הטבעות שונות על גבי האריזה ועוד. כל גימור שכזה מיד יוצר מראה מרשים יותר לאריזה, אך חשוב כמובן לבחור בגימור המתאים לסוג המוצר והאריזה.